måndag 16 juli 2007

Härliga sol!

Äntligen lyser solen tidigt på morgonen in genom sovrumsfönstret och gnistrar fast i mina ögonlock!
Ibland kan detta vara ett mycket svårt och jobbigt skärande uppvaknande, men jag tycker att det är ganska så skönt.
Varför? För att jag ÄLSKAR solen!

Överhuvudtaget så är jag en ganska väderomständig människa. Inte enbart fysiskt, då mina leder protesterar vilt vid väderomslag till mindre sol och mer uschli-buschli. Utan även psykiskt, då solsken, värme och ljus gör mig så otroligt glad, pigg och levande.
Nu är det ju bevisligen så att ljus och sol gör att man faktiskt mår mycket bättre, och kan man så ska man ju vistas ute flera timmar varje dag. Alla har kanske tyvärr inte den möjligheten.
Men alla bevis till trots, så tror jag att jag blir rena rama energizer-bunnyn pga detta fantastiska väder - men att alla andra bara är "vanliga" kaniner. :)

I morse vaknade jag tidigt av att klockan ringde. 06.45 - döööööööööööööööörn(så låter klockan).
Sambon börjar på sitt nya jobb idag, och nattmänniskor som vi är ska plötsligt vakna upp tidigt varje vardag numer.
Efter att det har varit puss och hej och klapp och snutt, så tog jag hundarna med mig ner till sjön i det underbara vädret.
Vi gick därnere, hundarna letade svanbajs på stranden och jag gick och grunnade på om vi någonsin ska få råd med en båt innan vi dör.
Jag gillar verkligen sjön och har alltid drömt om att skaffa mig en egen båt. Bara lukten av sjö- eller havsvatten får mig att försvinna bort i längtan.
Om någon läser det här, så börja redan nu att skramla till min 50-års present. Ni har 22 år på er! Jag litar på ert omdöme!

Hur som helst så hade jag ju aldrig kommit ur sängen så här fort idag, eller någon annan dag, om det inte hade varit för solen.
Jag hade inte släpat med mig själv eller hundarna till stranden och travat runt där nere i 30 minuter, om det inte hade varit för solen.
Och jag skulle antagligen inte gå ut och äta min frukost och dagliga dos Cortison vid trädgårdsmöblerna, om det inte hade varit soligt och härligt ute.

Tack härliga sol! Kom gärna oftare!

2 kommentarer:

anette sa...

Hej Helena
ser att du hittat till bloggensvärld. Visst är det kul att surfa runt lie och se vad folk har försig, hi, hi.
Du skriver kanonbra inlägg, hit kommer jag att söka mig fler gånger.
Njut av solen /Anette på Sund

Anonym sa...

Helena här :-)

Ja solen är ju alldeles underbar att ha så här på sin första semesterdag !!
Du skriver väldigt bra så jag kikar nog in här lite då och då.. Ha det bra så syns vi i augusti! KRAM