torsdag 11 oktober 2007

Det håller avstånd

Vad håller avstånd?
Ja, om man nu ska snuska till det lite så är det det förbannade slemmet och snoret som jag tänker på. Det där som man oftast aldrig slipper undan när man är förkyld.

Igår kväll trodde jag att hela pannbenet putade ut av rena påfrestningen uppe i bihålorna, och sprang idogt fram och åter till toalettspegeln för att se om så var fallet.
Dessbättre fann jag varje gång att huvudet satt där det skulle, men passade på att snyta ut en hel bulldeg varje gång när jag ändå var där.
Det, tillsammans med vitlökstabletter i alltför stora mängder(i allafall enligt burketiketten), flera påsar kamomill-té, och sömn i stora dagsportioner verkar nu alltså hålla det bisarra slemmet på avstånd.
Något som jag finner otroligt skönt.

Huvudvärk och feber har jag förvisso, och hostar litegrann.
Men det är inte hosta a la sambon, som förra veckan gick och tryckte tillbaka sina tarmar efter varje hostattack.
Jag har mer en harkelhosta, a la "Mr. Bean cover it up"...

Skönt i allafall att det vände så snabbt(peppar, peppar!!!).
Var lite oroad över att lille Mazon skulle komma hem till huset som doktorn glömde, och att vi skulle skrämma slag på honom med alla blodiga papperstussar.
Ja, för både sambon och jag lider av åkomman "blöda-näsblod-ganska-ofta", speciellt när vi snyter oss - vilket man väldigt ofta gör när man är förkyld.
Ser väl ibland ut som vi pucklat på varann, när båda springer runt med papper i ena eller båda näsvingarna.
Inget vi vill utsätta den lille för direkt inte! Men sen kommer väl även han - liksom de andra djuren - att härdas. :)

Snart är det ju dags att hämta vår lille bäbis, vi kan knappt tänka på annat!
Två vuxna människor som irrar runt likt barn på julafton och bara pratar om denna lilla fantastiska varelse, vi ser nog inte kloka ut...
Men säg den blivande eller nyblivna förälder som ser klok ut! :)

Inga kommentarer: