måndag 1 oktober 2007

Grattis med mera

Först och främst så vill jag gratulera Maria och Magnus som den 29/9 blev föräldrar till ett litet gossebarn!
Så liten var han inte dock, om jag inte minns fel så vägde han nästan 4,5 kg..!

Sen skulle jag vilja tacka alla rara människor som sänder mig privata hälsningar via sms och mail, och tycker(skriver de i allafall) att jag är en helt suverän människa på alla sätt.
Detta är otroligt värmande och väldigt rörd blir jag.
Roligt att någon uppskattar att jag är så blåblodig i mitt bloggskrivande. :)

Igår fick vi också ett väldigt kärt och fantastiskt roligt besök i vårt hem i form av sambons lillebror som till slut vågat sig hit till djurdjungeln!
Vi hoppas verkligen på fler besök av denna snälla och smarta kille!

Bara så du vet så önskar sig sambon en handmålad tavla, likt de som du börjat visa upp på fotobloggen.
Samtidigt som jag också skulle vilja förhandla fram någon form av fotogenialitet att hänga på väggen..? :)
Sambon önskar sig färger och stil, jag önskar mig färger och natur. Eller något.
Men känn ingen press Mr. Dirt!
Vi har ingen brådska, det hinns med. Om du vill, orkar och har lust också vill säga.

Det är ju viktigt att du hinner med alla dessa fikapauser i dirten också ju.
Fattar inte varför ni alltid står still som mähän varje gång vi åker förbi, jag förväntar ju mig lite action!!
Sparka igång resten av spolingarna så vi har något att titta på nästa gång vi kommer.
Vi kan börja tuta vid avfarten på E18 om det hjälper?


En riktigt stor fet spark ska jag villigt och hårt rikta emot Riksbyggen/Stiftelsen Karlstadshus med alla dess arbetande och dåliga service.
Speciellt till bovärdarna på Kronoparken.
Hur långt kan man egentligen gå för att lura en dement sjukpensionär inpå livet?
Att ni inte skäms!
Jag hoppas verkligen inte att någon stackars läsare har Riksbyggen som hyresvärd, jag rekommenderar er i så fall att byta värd direkt.
Har aldrig tidigare mött en sådan "Hitler-illvilja" som jag med egna ögon och öron, sett och hört Riksbyggens bovärdar visa upp emot sina hyresgäster.
Hoppas att jag aldrig ska träffa på det igen, och kommer därför också att hålla mig på långt och behörigt avstånd ifrån Riksbyggen fortsättningsvis.
Obehagliga människor!


Om det nu är någon som inte har erhållit ett flyttkort, men känner en desperat längtan att få göra det, så säg till. Det finns fler att skicka ut.
Till jobbpersonal, så hänvisar jag till lag 7´s ledare för mer information om adressläge och telefonnummer.
Till obehöriga, så hänvisar jag till närmaste behörig och önskar lycka till.

Dagens frukost är: fullkorns-digestive med ost och kaffe.
Dagens låt är: "Alina" med Quarterhorse.
Dagens aromaterapi är: citrus.
Dagens sensmoral är: Riksbyggen suger.
Gårdagens och Dagens Hjälte är: Mr. Dirt!

Inga kommentarer: