fredag 27 juli 2007

Regnet det bara öser ner...

Jaha, så har man fastnat på melodier när man skriver in rubriken också.
Sjuttsingen! Dags att förnya sig alltså.
Så det har jag gjort nu på morgonen, och inhandlat tre stycken nya tunikor på H&M´s online butik. Alla modell extremt stor för riktigt feta äckliga människor. :)

Nu kommer det säkert någon som är bannad på mig och skriver att "så får man då rakt inte säga"!
Nej, det får man kanske inte. Men se självironin i det hela ifrån min sida sett.
Alla som känt mig ett tag och vet hur jag brukar se ut, kan lugnt påstå att Sundinska har...flutit ut lite. Eller...ganska mycket faktiskt.
Jag är ju inte blind själv heller för den delen.
Men får väl ta det för vad det är, och det SKA ju gå bort efter medicineringen. Tror, och hoppas ju till och med att de där godispåsarna som runnit ner under tiden ska följa med på köpet också. Och glassen. Och kakorna. Och kebaben. Ehhehe...!

Lite blåögt kanske, jag vet. Men jag fattar väl så klart att de extrakilona sitter kvar efter Cortison-kuren, något annat vore ju ett mirakel.
Innerst inne så vet jag, att när kuren närmar sig sitt slut så är det dags att börja på den nyttiga linjen igen.
Ja, för faktiskt så släppte jag en hel del på begären bara för att medicinen gjorde sitt, jag erkänner det.
Lite tröst var det väl med, inte alls roligt när kroppen gör en sådan helomställning. Från storlek 40-42 till 46-48 på bara en månad.
Kan få vilken människa som helst att må dåligt.

Tyvärr så är det ju ofta så att de som redan överviktiga är, finner sin tröst i att just äta. Och gärna fel sorts "mat" dessutom.
Man har ju alltid hört att man ska lyssna på sin kropp.
Är man törstig så behöver den vatten, är man sugen på salt så behöver den antagligen både det och vatten, gör det ont ska man vila tex.
Det knepiga är ju då att kroppen, som borde uppleva alla dåliga sidor av en människas dåliga ovanor, tillåter den att fortsätta äta det dåliga.
Borde den inte påverka med extrem längtan efter sallad och motion då istället?(????????)

Något att fundera på alltså, sätter min tilltro till forskarna på detta område - de riktiga.
Själv är jag ju bara en flummig människa som är sååå trött på regn och dåligt väder.
Antar att jag inte är ensam...

Inga kommentarer: