fredag 10 augusti 2007

Alltid är det något

Det är alltid lika roligt att höra att folk läser denna blog, men också att ni tycker om att läsa den!
Det är nu flera stycken som säger att den är rolig, tänkvärd och karismatisk.
Det roliga är också att människor jag inte känner har hittat hit, och skriver in kommentarer i inläggen. Jättekul att kunna gå in och läsa dem sen!
Tack! Och hoppas att ni fortsätter läsa och gillar!
Och fortsätt/börja gärna rösta och kommentera inläggen, det är bara roligt!

Jag hade planerat in min dag idag.
Jag skulle gå upp med sambon på morgonen, ut med hundarna, äta frukost och sen åka till Ölme för att se om mina händer orkar fixa lite där.
Sedan skulle jag in till arbetsterapin på sjukhuset, för att sedan skynda mig hem och ta emot en mäklare som ska hit och värdera ca kl. 14.30.

Det började bra, vi kom upp, hundarna kom ut, jag åt frukost och var i fulla bruk att komma mig ut i bilen när telefonen ringer.
Säkert mamma, men hon ringer sällan på mobiltelefonen.
Istället är det farbror Hyresvärd som säger att mäklaren kommer tidigare än vad som sagts.

"Jaha, när blir det då? Jag ska till sjukhuset kl 13.00."

"Han kommer efter lunch, så du får försöka fixa den där tiden så att du är hemma".

Hallå! Man fixar inte sjukhustider hur som helst, anar ni vad svårt det är att få tider idag? Och på en specialenhet!
Han, gamla gubben, borde väl ha varit sjuk nog i sina dagar för att förstå det.
Men nej, tydligen inte.

"När är efter lunch då?" Med tanke på att förmiddag blev till kväll innan mäklaren i onsdags kom..

"Han sa runt 12.30-13.00".

Jaha, det var den arbetsterapin. Vad glada de ska bli när jag ringer. Förvisso ganska så tidigt på dagen, men ändå. Hoppas att jag kan få några bra tider nästa vecka då.

Därmed sabbades en större del av dagens planering.
Och jag antar att även denna mäklare inte kommer att vara punktlig, det är det ingen av de andra som har varit hittills.
Så det blir väl att jag får sitta här och vänta, och inte få ett skit gjort även idag.

Alltid fasen är det något alltså.. *suck*

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har hittat dej!
Äntligen fick jag upp en ledtråd.
Jag vill först säja att jag inte gillar bloggfenomenet men efter att ha läst (ögnat igenom en av dina så blir jag glad och tycker att det ser roligt ut, att och vad DU skriver alltså.Jag måste ju också tala om att du skriver väldigt bra och välformulerat tiil skillnad från de få andra "kända " jag har läst.
För övrigt så är jag väldigt stolt över att se att du använder det namn i bloggen som jag har gett dej.
Gissa vem!

Sundinska sa...

Hej Dimpe! :D

Anonym sa...

Gôtt!!
Dimp

Anonym sa...

Börja nu att fundera i bok/kåseri
istället/också
dimp

Anonym sa...

Aha... har han hittat hit oxå...
Kram och Trevlig Helg

Sundinska sa...

Bok/kåseri var det ja..
Om du sponsrar, så kan jag ju ge ut ett litet blogghäfte i bokform! :)
För jag har hört talas om att sådant där, det kostar skjortan.
(du har ju knappt nön du!)

Sundinska sa...

Trevlig helg på den Svenssonsska också :)