söndag 5 augusti 2007

En alldeles för snabb helg

"Men söndagen är ju inte slut än". Nej, men snart.
Den här helgen har gått alldeles för fort och jag har verkligen inte gjort någonting. Tog verkligen fasta på hela konceptet DAGEN FÖR TRÖTTA MÄNNISKOR och har bara slöat hela helgen.
Igår kväll var jag så trött - hallå! Jag är ju nattmännsika!!! - att jag nästan somnade när jag satt på toaletten.

Det verkar som att det har gett utdelning att gå upp alla tidiga morgnar med sambon under veckorna iallafall. Å andra sidan har jag faktiskt fått ganska mycket gjort på förmiddagarna, efter frukost har jag liksom bara strömmat ut energi till en massa nödvändigt.
Jag har diskat(satt igång diskmaskinen), jag har städat lite(kastat några blad reklam och godispapper), jag har plockat ner saker i flyttkartonger..
Det sista ska jag dock ha en jäkla eloge för, för jag har faktiskt tömt klädkammaren.
Och efter det så har jag insett att jag kan klä alla hemlösa barn i Uganda på bara några minuter. Håll ut där borta, jag ska rensa när jag packar upp allt igen. Ni ska få säckvis med lastbil!

För det finns väl inget bättre att ha en klädkammare, uppfylld tillbredden, med härliga, chicka storlekar som 38?
Nej, jag vet! Jag älskade att se dem!
Tänk att jag faktiskt burit upp dessa kläder med elegans och njutning för inte speciellt längesen. Det kändes därför extra hårt att stå nedböjd över dem i ett par fula jeans storlek 48. Så hårt att jag drack en extra kopp kaffe. Det är vätskedrivande vet ni.. :)

Iallafall så är det läge att göra en rejäl utdrivning på kläder när vi flyttat färdigt.
Jag orkade inte göra det nu, kändes som en bättre idé att göra det när jag packar upp allt och det ska in i garderober. Och kanske är man på en bättre gräns då med. Man har flyttat till ett nytt ställe, och det är roligt att förnya en del saker.
Ut med det som känns gammalt och unket, in med nytt, fräscht som gör att man mår bra igen.

Om vi ändå var rika... Då skulle det kännas mycket bättre att förnya sig.
Mycket bättre.

Inga kommentarer: