onsdag 8 augusti 2007

Återvinning

Tack gode gud för reklam!
Och då menar jag inte alla dessa töntiga kortfilmer som man bara vill spy över på TV:n.
Nej, det ska vara den tryckta varan, helst i färg, som kommer med Posten helst varje dag.

Vi har ingen morgontidning, fattiga satar som vi är. Så istället tar man frukosten lite senare och läser reklambladen istället.
Helst ute i trädgården, så de flyger iväg vid minsta vindpust, och man håller på att dö av utmattning innan man får tag i dem.
Med andra ord ger de även en viss motion också, inte bara nöjet att sitta och dregla över dyra saker som nu - enbart nu - är prissänkta 0.02%.

Det där med enbart nu, det har Elgiganten inte fattat. De verkar bara leva i en enda tidsuppfattning, och det är ständig rea och oftast är det jubileum.
De fyller visst 10 år en gång i månaden.

Hur som helst, denna slags reklam kan göra sig användbar på så otroligt många sätt.
Den funkar utmärkt som toalektyr, och skulle toapappret vara slut så är det ju lugnt om det ligger en hope reklam på golvet.
Snacka om att komma ut till sin rätt dubbelt upp!
Själv lägger jag alltid ett reklamblad längst ner i kattlådorna innan jag häller på sand. Det underlättar när sanden ska bytas.
För att inte tala om när man planterar om blommor. Visst vill man ju skydda underlaget man använder, och vad är bra då? Jo men visst, reklam så klart.

Men framför allt så är denna ljuvliga reklam helt oslagbar när man flyttar.
Jag vet inte hur mycket reklam det ännu har gått åt att "slå in" alla glas och allt finporslin. Men det är mycket!
Med tanke på att vi nu är på vår fjärde glas/porslinslåda, så är jag väldigt glad över all reklam som trillar in nästan varje dag. Räddaren i nöden för vår del, nu har vi ju varken behövt tigga till oss tidningar eller köpa snuskpressen för att underlätta.

Fick också lära mig i en "Äntligen Hemma"-repris häromdagen, att reklambladspapper är utmärkt att ta som sista finish när man putsat fönster. Då blir det inga ränder.
Det ni! Iväg och prova med er.
Själv ska jag dricka kaffe en stund till och vänta på Posten, så att vi får mer användbar reklam.
Ungefär vid 10-10.30 är den nog här.

Simma lugnt! ;)

Inga kommentarer: