torsdag 9 augusti 2007

Tröttsamt, skötsamt och fyndat.

Igår var det allt en skum dag. Man höll på att både dö av värmeslag och flyta bort i svettansamlingar.
Efter en stilla stund liggandes i sambons armhåla innan morgonen dagats klart, insåg jag att jag faktiskt kunde ha drunknat. Är glad att jag hittade tillbaka till min egen sida av sängen innan det var försent.
Det kunde ha slutat illa.

Så tröttsamt det var att ta sig ur sängen sedan. Svetten lackade ju, så att ta sig i några bomullsbyxor, det var det inte tal om.
Vandrade smygsamt ut med hundarna för deras sedvanliga morgonkiss i trädgården iklädd en otroligt ful och luftande t-shirt.
När jag sedan kom in igen efter bara någon minut, så var den inte så luftig längre. Allting klibbade längs kroppen större delen av gårdagen, så t-shirten var bara början på en härlig ovädersdag.

Tröttsamt hittade sambon ut till sin bil för att komma till arbetet, tröttsamt hittade jag ut med hundarna på den sedvanliga morgonpromenaden, tröttsamt och mycket svårmodigt intog jag min frukost bestående av kaffe, kaffe och kaffe.
Liggandes på soffan i vardagsrummet efter alla muggar kaffe insåg jag att jag måste ju ta mig för något.
Visste ju om att det skulle komma en mäklare för värdering under dagen med, hade bara inte fått någon tid för när.
Tänk om han knackade på snart?

Från tröttsamt till skötsamt.
På bästa dugliga(?) sätt dammsög jag alla rum, torkade hjälpligt av alla dammiga bordsytor och hyllor.
Plockade in i diskmaskinen och drog av det värsta ifrån spisen, och torkade handfatet på toaletten.
Kände mig så duktig efteråt!:)
Med värkande händer intog jag dagens fjärde kaffekopp, innan jag sedan åkte iväg till återvinningscentralen med en del småsaker som skulle slängas.(som skulle ha slängts för längesen..)
Efter att även ha avverkat detta på min tröttsamma/skötsamma dag, så kände jag mig så duktig att jag faktiskt köpte en glass också...

Hemma igen, och då hade faktiskt sambon hunnit hem också.
Hungriga som svin var vi, men tyckte att det skulle kännas dumt och att vara i vägen om vi stod och lagade mat i vårt lilla kök när mäklaren kom.
Så vi väntade. Och väntade.
Halv sju på kvällen uppdagades mäklaren med hyresvärden. Vid den tidpunkten hade regnet öst ner i ett par timmar, men likväl hittade de in och gick runt flera varv inne i huset med alla skor på.
Tack för att jag dammsög hela jäkla dagen eller??

När de sedan så småningom hittat ut med sina blöta, skitiga skor, så kunde vi då äntligen laga vår efterlängtade mat.
Som vanligt hjälptes vi åt, alltsom medan vi båda turas om att titta lite på datorn emellanåt.
Det var under matlagningen som jag hittade soffgruppen.

"Fyndet" för 2500:-: en två-sits och en tre-sits soffa, modell Tomelilla från IKEA i blå klädsel(nypris 9500:-), nästan i nyskick. Klädseln var dessutom nytvättad.
Ringde direkt, den fanns kvar, så vi tog den!
På fredag efter att sambon kommit hem från jobbet, så åker vi och hämtar den och kan sedan stoltsera med att vi lyckats göra det första fyndet till vårt nya gemak!

Så även om gårdagen började svettigt och tröttsamt, så avslutades den med ett fynd, en god middag och en mycket svalare natt.
Jag behövde inte ens vara orolig för drunkningsolyckor. :)

Inga kommentarer: