tisdag 30 oktober 2007

Bättre och bättre dag för dag

Med all min glans och rörande stolthet, kan jag med min mullrande diafragma säga att ryggen faktiskt är bättre idag.
Men ni hör ju inte när jag säger det, så jag måste ju skriva det för er. Dock går ni miste om den mullrande diafragman, och den går inte av för hackor!

Jodå, ryggen känns mycket bättre.
Jag har förvisso skött den hyfsat bra sedan värken tillkom, och sambon har vid varje stund hemma överträffat sig själv i att både bära valp, rasta större hund och rensa kattlådor.
Och lagat mat i ungefär samma stund!
Ja, det är ju det jag säger. Han är en riktig kalas-kille! :)

Som om inte livet kunde bli bättre, så kunde det precis det.
Solen tittade upp bakom hustaken i morse, och skingrade alla skeptiska moln ifrån den lätta, blå himlen.
Lycka!
Finns det något bättre än värme och ljus ifrån solen?
Nej, det gör ju inte det.
Dock kan man ju föröka känslan av fantasism genom att t.e.x. ta en kaffe i solen, ta en bit choklad i solen, läsa en bok i solen o.s.v...

Och under tiden som suttit här och skrivit, så har ryggen gnisslat igång där bak känner jag...
Nej, det var inte positivt, för det gör ont igen. :(
Ja ja, man kan ju inte få allt jämt heller. Det är bättre än igår i allafall, alltid något.

Inga kommentarer: